Ota yhteyttä oman talosi huoltoon, kun kyseessä on:
- oven avaus
- nimenmuutos ovikylttiin
- lieden, jääkaapin, ikkunan, oven tai lukituksen vika
- asunnon liian alhainen tai korkea lämpötila
- vesivuoto tai tukos
- sähkövika
- ilmanvaihdon ongelma
- asunnon muu vika tai puute
- yleisten tilojen vika tai puute (esim. rikkinäinen lamppu, vika pesulalaitteessa, rikkoutunut väline leikkipaikalla)
Vikailmoituksen tekeminen:
1. Tarkista ensin oman talosi huoltoyhtiö.
2. Jos asia on kiireellinen, esim. vesivuoto tai vaaraa aiheuttava tilanne, soita huoltoyhtiön päivystysnumeroon:
- Kotkan Kiinteistöpalvelu, päivystys 24 h: 0500 607 350
- Suulisniemen huolto, päivystys 24 h: 0400 553 713
3. Jos tehtävä on kiireetön, tee vikailmoitus huoltoyhtiön sähköpostiin tai Vikailmoitus-lomakkeella (painikkeesta siirryt huoltoyhtiön verkkosivuille)
Ota yhteys Kotkan Asuntojen asiakaspalveluun, kun kyseessä on:
- asunnon haku tai vaihtohakemus
- vuokrasopimusasia
- autopaikan tai saunavuoron varaus
- yhteystietojen muutos
- asiakaspalvelu puh. 05 234 5407 tai kotkanasunnot@kotka.fi
Ota yhteys isännöitsijään, kun kyseessä on:
- kiinteistön korjaus tai asunnon remontti
- puute kiinteistönhoidossa tai siivouksessa
- asumisen häiriö
- talon asukastoiminta
Ota yhteys asumisneuvojaan, kun kyseessä on:
- haaste omassa asumisessa
- vaikeus vuokranmaksussa
Ota yhteys LVI-asiantuntijaan, kun kyseessä on:
- lämmitykseen, ilmanvaihtoon ja muihin taloteknisiin järjestelmiin liittyvät asiat, jos asia ei ole korjaantunut talon oman huoltoyhtiön kautta
Muita hyödyllisiä linkkejä
Kotkan kaupunki – tietoa kaupungin palveluista
Kela – tietoa asumistuesta
Muuttoilmoitus
Kymenlaakson Jäte Oy – tietoa jätteistä ja niiden lajittelusta
Maahanmuuttajien ohjaus- ja neuvontakeskus Moona